maandag 26 november 2012

De handige vader. Of Zwemles week 4


Nee, er is geen kijkles nu. De kijklessen zijn natuurlijk áltijd de láátste zwemdag van de (let op:)  óneven maanden. Echt waar. En Buur is ook al niet mee. Ik kleed dus 2 kinderen uit-en-aan en begeleid ze keurig via een glibberige vloer naar de slierten.   
Het is niet toevallig dat Buurkind tegelijkertijd met mijn dochter zwemt. Dat is namelijk heel handig zodat je het halen en brengen kan afwisselen. Leuk bedacht maar volstrekt niet gezellig.  En dan zit ik daar dan dus alleen achter het raam. Ik heb volop tijd om uitgebreid te gaan zwaaien, maar er staat nu een opgerolde mat voor het bad. Ik kan geen dochter zien. En dochter mij ook niet. Dat scheelt.

Er liggen nog wel wat tijdschriften waarvan alle pagina’s al heel erg zacht zijn met van die afgesleten c.q. omgekrulde hoekjes. Gewoon,  zoals dat in smoezelige wachtruimtes hoort. Ik vis er een Mijn Vriendin uit, die bericht dat Sylvia Kristel ziek is. En een Viva met klagende vrouwen:   “het is lang niet altijd leuk hoor, om er goed uit te zien” duuuh.

De vader waarvan ik dus nog steeds niet weet of hij nou timmerman is óf zijn huis zelf aan het verbouwen is, zit ook te lezen. Geen biertje dit keer.  Ik vraag me af wat zo’n handige man eigenlijk leest. Ik wil dat weten.  Na zéker een half uur legt hij het blad neer en gris ik het onder zijn neus vandaan. Een soort van ‘ja-maar-hij-lag-vrij- houding’, die mijn kleuterkinderen bijna dagelijks op elkaar toepassen als het om speelgoed van de ander gaat.
Maar goed, het betreft hier de  ‘100 en 1 Woonideeën’ . Met allerlei verhalen. Van mensen die een woonboerderij wilden, maar eigenlijk ook in de stad wilden wonen. En dat ze dan een woonboerderij ín de binnenstad vonden. Of van die mensen die geheel onverwacht op de zolder van hun net gekochte nieuwe huis nog een Wim Rietveld-lamp  vonden. Die dus natuurlijk précíés bij hun nieuw opgebouwde keuken past. Of mensen die onder hun vloer de méést prachtige mozaïeken tegelvloer van 100 jaar oud tegenkwamen. Helemaal gaaf natuurlijk.

 Dat heeft de handige vader het afgelopen half uur gelezen.  Ik hoop maar dat hij niet te veel tegenslag met zijn eigen bouwproject heeft. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten