maandag 5 november 2012

Een bijzondere dag. Of Zwemles week 1


Net op het moment dat ik weg wil gaan en tevreden denk dat ik nu eens vroeg bij mijn opdrachtgever kan verschijnen, loopt mijn dochter de trap af. Verwilderd in haar pyjama met een zelfgemaakte ketting om. “Het is vandaag een bijzondere dag voor mij” deelt ze mee. Wat mis ik? Ze is niet jarig.  Een belangrijke cruciaal-voor-je-leven-toets op school? Haar eerste navelpiercing? “Het is vandaag mijn eerste zwemles”.

Gelukkig gaat het buurmeisje ook naar De Eerste Zwemles en zo zitten buur en ik op het bankje langs de rand van het zwembad. Want dat mag de eerste keer, de eerste 10 minuten. Dat we naast elkaar zitten versterkt onze trotse uitingen “Ooooh, moet je zien, ze gaan zomaar onder water!”,  “Kíjk dan!” alsof we wat anders zitten te doen daar. De kinderen moeten heen en weer lopen in verschillende gedaantes:  een dolfijn die onderwater dompelt of een reus die met grote stappen door het water loopt.

Dus vanaf nu zit ik dus Anderhalf Jaar Lang Iedere Vrijdagmiddag in het zwembad. In de wachtruimte achter het raam. Met een foezelig tapijt en een dito bar. En ik ben niet de enige. Naast Buur en ik  zitten er nog minstens 20 ouders ( en/of verzorgers. Geachte ouders en/of verzorgers).   We kopen een kopje thee.  Dan zie ik daar een vader op een barkruk  die óf bouwvakker is óf zijn huis aan het verbouwen is ( zelf!).  Met een biertje. Hij ziet er tevreden uit. Ik had zo de barkruk naast hem kunnen pakken.  En dan had ik ook een biertje gedronken. En dan nog één. En dan hadden we een portie bitterballen besteld. Maar ik loop langs hem en pak de theedoos van de bar.

Gelukkig kent Buur mijn geografisch onvermogen en zij zorgt ervoor dat ik aan het einde van de les met opengeslagen handdoek in de kleedkamer mijn dochter liefdevol sta op te wachten.  De júíste kleedkamer.

En daarna frietjes eten. Bij Buur. Omdat het een bijzonderde dag is. Maar Dochter eet niks, zij heeft buikpijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten