woensdag 1 mei 2013

Koningsdag. Of Zwemles week 18


Het was Koningsdag op school: een zogenaamd gezond ontbijt, het tien uurtje dat bestond uit opgerolde cake met spekjes, honderden kinderen die in school spelletjes speelden omdat het plensde en de flashmob.  Dochter deelde me vorige week terloops mee dat ze een flashmob instudeerden. Van dit fenomeen ben ik pak em beet nog geen halfjaar op de hoogte.
Goed. Verhitte wangen, een zéér kort lontje,  ernstig vermoeid en met een gezicht vol geschminkte vlaggetjes vroeg ze na de de koningsspelen of ze voor het zwemmen nog even bij iemand mocht spelen. Nee dus. Ik vond dat we het uurtje voor de zwemles even rustig aan moesten doen omdat ze wel heel erg moe was.  Ze was het er niet mee eens:” Ja maar jij zegt dat ik niet mag spelen omdat ik moe ben. Maar ik bén niet moe. Dus mag ik nu ook wel ergens spelen”.  Tja. Daar sta je dan.

Een uur laten togen we naar het zwembad. Ook hier gingen de koningsspelen vrolijk door. Ze mochten met een oranje ballon allerlei oefeningen doen.  Leuk natuurlijk. Na een uur koningszwemles was dochter nog moeër dan daarvoor en viel tijdens het eten in een diepe slaap. De schmink was er ondertussen wél af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten