woensdag 19 juni 2013

Nog maar niet aan denken. Of Zwemles week 23


De trein had geen vertraging. Ik had er zeven minuten over gefietst – als een gek- , stalde mijn fiets en rende naar binnen:  Het Zwembad in Geldermalsen. Nog net op de tijd voor de kijk-tien-minuten. Die kijk-tien-minuten die nu iedere week plaatsvinden en die ik ooit heb verfoeid. Maar eerlijk is eerlijk; was er nu heel er blij mee. Ik had namelijk  Dochter al een paar weken niet zien zwemmen.  
En als bonus had ik ook nog tijd voor Achter Het Raam. Daar viel ik midden in een gesprek tussen Buur en Vader:  “Kijk, nou doet ie het weer”.  Ik keek door het raam naar Dochter in het zwembad. Ik zag niets opvallends. In ieder geval niet iets dat op “doet ie het weer” zou kunnen slaan.  Met “wattan?” deed ik een poging om weer helemaal bij te kunnen zijn van wat er in de afgelopen drie kwartier besproken was.  Maar ook na de uitleg herkende ik het niet. Ik was een buitenstaander geworden in die paar keer dat ik niet meer achter het raam met Buur over Belangrijke Zaken kon spreken. Een gemis, realiseerde ik me.  Wat nou als Dochter haar diploma haalt? Hoe moet het dan met de Belangrijke Zaken? Zo heel lang kan dat niet meer duren. Dochter is net overgegaan naar Bandje Blauw. Dat is best ver: bijna oefenen voor het afzwemmen voor het A-diploma. Gelukkig  zitten B en C ook nog in het zwemsysteem.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten