donderdag 21 februari 2013

Op de WC. Of zwemles week 12


Eindelijk kon dochter weer gewoon naar de echte Zwemles. Gewoon in het zwembad van Geldermalsen, daar waar het hóórt. En waar ik gewoon weer achter het raam kon gaan zitten. Mistroostig, zonder Buur:  haar dochter zwemt op een ander tijdstip. Buurkind en Dochter haalden niet in dezelfde week het ‘volgende bandje’ en daarom zijn ze nu voorgoed van elkaar gescheiden.  
Ondanks het feit dat Buurkind en Dochter nu hetzelfde bandje hebben,  buur en ik in hetzelfde buitendorp wonen, op dezelfde dijk wonen (nog net niet in hetzelfde huis) en dezelfde weg af moeten leggen naar het zwembad, rijden we iedere vrijdag zo’n beetje áchterelkaar naar Geldermalsen.  Niet goed voor de ecologische voetafdruk van zowel het zwembad als van ons, niet goed voor onze dochters (Buurkind krijgt nu tijdens de zwemles altijd last van haar buik zodat ze juist dan steeds naar de wc moet) en niet goed voor Belangrijke Zaken van Buur en mij. Kortom: vreselijk.  We vragen de mevrouwen achter de balie steeds:  buurkind wordt op de wachtlijst geplaatst van het tijdstip van mijn dochter.  Wachtlijst….klinkt lang.

Ik tik ondertussen het artikel voor mijn opdrachtgever af, althans, doe een poging. Ik kijk natuurlijk steeds op de klok om me 20 minuten voor het einde op te maken voor de laatste kijk-tien-minuten.  Daar kan ik zien dat mijn dochter kéúrig de rugcrawl, geheel diagonaal het zwembad doorzwemt om haar hoofd vervolgens tegen de kant te stoten. Ze lijkt het niet erg te vinden.  En ik weet nu weer waarom ik tijdens de zwemles  ook altijd op de wc zat: voor de rugslag en het feit dat ik me altijd zo alleen voelde in het zwembad. Hopelijk mogen buurkind en dochter weer snel bij elkaar in hetzelfde bad, op hetzelfde tijdstip. Dat zorgt voor een hoop gelukkigere uren voor iedereen de komende anderhalf jaar lang.  

1 opmerking:

  1. Leuk Marijke!
    Allaert staat nu ook op de wachtlijst voor 16.30 uur, benieuwd hoe lang dat gaat duren :( ! Wij hebben de afgelopen 4 maanden het voorrecht om inmiddels 2 x van tijd te mogen veranderen. Gelukkig is de laatste verandering niet doorgezet omdat het simpelweg niet meer inpasbaar was in onze agenda's met werk & 4 kids. Wij juichen structuur en regelmaat toe, helaas gaat dat vooralsnog voor zwemles niet op. Wij zijn met z'n 3-en tegelijk gestart, allen uit het zelfde dorp, op het zelfde uur zwemles, waarom toch iedere keer die wisselingen? De kinderen zitten niet meer bij elkaar, terwijl de nieuwe bandjes ongeveer tegelijk uitgedeeld werden, onhandig hoor! Nu weer wisseling omdat volgens de badmeester het groepje te vol wordt, hij zei: 'voor ons is het ook lastig als de groepjes zo vaak wisselen', helaas is het voor ouders meer dan lastig!
    Ik adviseer: minder nieuwe kinderen aannemen voor mogelijk problematieke zwemlesuren, dat voorkomt een hoop ergernis bij ouders. Wie geeft zijn/haar akkoord op de planning/indeling van groepen bij het zwembad, misschien iets meer vooruitdenken? Ik hoop dat Allaert snel wisselt naar het 16.30 uur en daar tot aan het behalen van diploma A blijft!

    BeantwoordenVerwijderen