zondag 13 januari 2013

In principe. Of zwemles week 9



Een heuse kerstvakantiedag. Eerst naar de grote stad naar een museum en daarna dachten we leuk dim sum te gaan lunchen. Oftewel we dachten dat het leuk was om te dimsummen. Dát viel tegen, de happen vet gecombineerd met de blokjes gestoomde inktvissencake bleek toch geen goede voorbereiding te zijn voor iemand die naar zwemles moet. Trouwens ook niet voor de begeleidende ouders en het begeleidende broertje.
Maar goed.  De fijne Vacantiedag sloten we af met een zwemles. In Geldermalsen. Achter een raam.  In een warme smoezelige ruimte. Buur was er niet omdat buurkind logeren was, zoals dat hóórt in de vakantie. 

In plaats van over belangrijke zaken te praten, moest ik nu ons andere kind in de gaten houden. Er staat een kist met deksel die voor een kind dient als een soort glijbaan. De kist is groot genoeg voor veel speelplezier van zo'n 5 kinderen tegelijkertijd. Ergens had ik gelezen, dat dat niet de bedoeling is :dat spelen op een solide kist. Immers, de grote solide kist dient als vergaarbak van gevonden voorwerpen. Dus vroeg ik even aan de vrouwen achter de bar of  dat nu wel of niet mocht. 'In principe niet'. In principe? ' jaaa, eigenlijk mag het niet'. Eigenlijk? 'Nou ja het mag niet maar iedereen doet het'. Dus? 'Nou ja, het mag niet'. Aha, daar had ik eindelijk een antwoord. Natuurlijk baalde ik van het antwoord, of eigenlijk nog meer van de manier waarop ik dat antwoord kreeg, maar haalde mijn kind er vanaf.  Uit principe: het mag niet. 


Verstuurd vanaf mijn iPad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten